Åt helvete med dem!!!

TALA INTE TILL MIG!
Jag känner liknanade Ronjas frustration....

Fy fan i helvete vilken satans jävla dag!

Inte nog med att klockan ringde kl 4 i morse... sen skulle jag ta mig till jobb. Inga bussar gick ju eftersom det är lördag. Och punka på cykeln. No surprise there.
Efter lite om och men hittade jag en (någons) cykel pump och pumpade upp hjulet och cyklade till jobb...
För övrigt så nu i eftermiddags när jag slutade hade jag totalt glömt bort detta och tog bussen hem. Fan. Men jag pallar verkligen inte mer idag.

Jag trodde jag skulle ha en lugn tur till Karlskrona idag, men ack så fel man kan ha.
Det började med en tur till Kristianstad, som gick någelunda smärtfritt... Lika så vägen ner igen till Malmö.
Sedan skulle jag med samma tåg över till Köpenhamn 9:42.
Där började det.
9:22 var inställt. Så vi hade två tågset med ca 700 pers om inte mer. Folk vällde in...

Väl i Köpenhamn skulle jag ha 40 minuters rast där.
Han jag åkte med skulle vända 10:43. Vi halvt skojade till om att jaja, vi kanske ställer in det tåget också så vi åker tillsammans 11:03...
Surprise, surprise! 10:43 blir inställt. Men det roliga slutar inte där.
Vi inväntade två tågset från Helsingör (ett tågset kan ta 300+ resenärer).... Innan vårt tåg skulle avgå, skulle där avgå ett enkelset mot Kastrup från samma spår.
Helt plötsligt står det Malmö på detta tåg. Och skyltarna ändras om till Kastrup/Malmö/Kalmar. Jahapp.
Resenärer i mängders mängder. ETT tågset...
Väl i Kastrup kom yttligare resenärer. Men tillslut fick vi säga åt folk att ta nästa tåg. Det blev FÖR mycket folk. Fy fan.

Efter en liten rast i Malmö så skulle jag åka 12:37 till Ängelholm. Med Sahel och Sparven med mig till HBG. Bra!!
... Börjar lite smått med en resenär som kommer och frågar om tåget går till Lund. Eftersom den frågan kommer X antar gånger om dagen så sa jag "Alla tåg som inte går till Köpenhamn eller Ystad - går till Lund". Skitsur frågar han igen. Går det till Lund då eller?
"Som sagt, Alla tåg som inte går till Köpenhamn eller Ystad går till Lund. Och detta tåg ska varken till Ystad eller Köpenhamn"... (Han ser fortfarande noll koll ut)..."Alltså går det till Lund" lägger jag till....
Jätte sur och besvärad sa han "Det kunde du sagt från början".
Seriöst... Lighten up ffs!!

Ja... Sen i Häljarp kommer det på två familjer med barnvagn. Som ställer sig precis framför dörrarna. Då jag ber dem flytta in till mellandelen som är avsedd för barnvagnar.
"Vi ska ju bara en station".
...."Ja, men det är av säkerhetsskäl så vänligen flytta er".
Istället så ställer de sig framför HCP toaletten och kaffe automaten och blockerar hela gången.
Då ber jag dem igen att flytta in sig längre in.
"Där finns inte plats..."
Fine, sa ja... och bad alla som INTE hade barnvagn att hitta en annan plats då den delen är avsedd för bagage, barnvagnar, cyklar osv. TRE JÄVLA gånger innan folk fattade och flyttade på sig.
Då kläcker det ena ljushuvet med barnvagnen ur sig (väldigt spydigt)... "Hur länge har du jobbat här?"...
Nu i efterhand är jag så sjukt förbannad på den frågan och önskar jag reagerat annorlunda. Jag blev väl så ställd att man får en sådan fråga när man verkligen gör sitt jobb!! Sköt ditt så sköter jag mitt liksom!!! "#¤%&/()!!!!

Sedan kommer vi till Rydebäck. Ca 13:22:00 anländer vi och avgångstiden är 13:23.
En tjej rusar fram och säger att hon inte hunnit köpa biljett och undrar om hon kan göra det på tåget. "Visst kan du det, men det kostar 100 kr extra, så du vet" säger jag.
"Neeeej, man fan, var lite schysst.... Eller fan, hinner jag köpa?"
Jag sa åt henne att skynda sig... Sedan stängde jag alla övriga dörrar utom min egen.
Och 5 sek före avgångstiden var inne så höll hon fortfarande på med sina pengar så jag sa "Jag är ledsen men jag måste stänga dörrarna nu, så du får ta nästa tåg.
Då flyger hon fram och halvt skriker "Neeej så här kan ni inte göra mot en annan människa!! Ni ska fan inte jobba md service"... Och då stängde jag dörrarna så körde vi.

Tjejen ringer skånetrafiken och klagar på mig. Och de ringde direkt till Cooki i driften och klagade på mig... Så Cooki bad mig att ringa dem och förklara vad som hänt. Visst!
Men till skånetrafiken hade tjejen sagt att hon hade ett flyg i Ängelholm som hon skulle ta och hennes pengar var skrynkliga. Saker som hon inte nämnt för mig alls. Sahel och Sparven var där och kunde intyga det.
Men ja... de tyckte ju att jo ja, jag hade väl gjort rätt, men hon stod ju och storbölade, flickstackarn.. osv...
Jag har ju för fan gjort helt rätt utifrån hur situationen var!!!!!
Hade hon bara sagt att hon skulle med flyget och pengarna var skrynkliga... FINE! Helt annan historia!!!  GAHHH!!!!

Inte nog med detta... mellan Maria och Kattarp... En man med cykel går på...han har dock inte biljett till sin cykel.
Jag säger att han får köpa en biljett av mig med tillägg... Han vägrar.
Jag säger att han måste det och så får han klaga hos skånetrafiken, jag gör bara mitt jobb. Han vägrar.
Jag säger att han får gå av i Kattarp och köpa biljetten där och ta nästa tåg. Han vägrar.
Tillslut ringer jag polisen.. han säger det är helt ok för honom... För han trodde antagligen inte att jag skulle.
Men medan jag väntar på att bli kopplad så snackar föraren med honom att vi kommer stå i Kattarp tills polisen kommer om inte han går av... och han inser att jag ringer polisen... Så efter ett och ett annat om och men så går han aaaaav!
Tacka fan för det.

Sen anlände vi till Ängelholm... och då var det bara hälften kvar....!
FY FAN VILKEN DAG!!!!!!!!!!

När jag kom till Malmö gick jag direkt till Rönneholms och beställde en glass av Bianca. After Eight glass med lite mjukglass på toppen. Den satt fint ska du veta.
Jag är fortfarande inte helt ok. Är förkyld och har massa huvudvärk... och denna dagen har inte hjälpt!
Senast i förrgår hade jag yttligare två incidenter...
En idiot som nästan smällde till en dansk civil polis och andra resenärer... han var helt galen. Han slog i bord och gnisslade tänder och spottade bara för att han inte visste vart han skulle ta vägen...
Allt detta på grund av att han inte hade biljett och vägrade gå av i Svågertorp.
Men efter att jag ringt polisen lyckades vi få av honom och vi körde snabbt som fan därifrån.

Sedan var det mellan HBG och Malmö på ett Ängelholmståg... Jag åkte med Madde N.
Ett gäng fotbollshuliganer... ca 20 st. Landskrona skulle spela mot Bunkeflo (who cares, liksom!?)....
Gänget sjöng, skrek och spelade hög musik.
Jag och Madde ropade ut i högtalarna, visslade i våra pipor, skrek åt dem. Inget fungerade.
Och den dagen kände jag mig extremt krasslig och hade väldig huvudvärk... Tillslut fick jag nog.
Jag gick fram till dem, så åt dem att dämpa sig för de var inte dem enda på tåget.
Varpå en av killarna skriker allt han kan i mitt öra och alla andra runt honom tar ton och gör likadant. och omringar mig...
Jag fick panik och var tvungen att knuffa undan en av dem för att komma ut därifrån... Och mådde allmänt piss resten av kvällen. var helt skakig precis efteråt. Pulsen var skyhög. Fy fan!!!!!

..... jag vet inte vad jag ska säga.
Jag är så jävla lack för tillfället.....

Jag har stängt båda mobiler och dragit ut telefonen för jag vill verkligen inte prata med någon mer idag. Vill bara göra ingenting och försöka koppla bort allt.

Åt helvete med mänskligheten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Nej jag drar inte alla över en kant, men om du läst hela inlägget så har jag mina anledningar!!)

Good fucking bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback