Tankar och funderingar...

Jag ÄLSKAR min nya kamera. Jag är verkligen kär. Den är så underbart underbar!
Det enda tråkiga är att det bara finns manual med på franska. Mindre bra.
Men man ska kunna ladda ner både svensk och engelsk någonstans. Så jag har skickat en förfrågan om det nu. Får se vad de säger.
Men jag har suttit här och fotat lite... Mest mina gullegrisar till katter. Och bilderna är så. WOW liksom! Men med 10,2 megapixel så ska det vara bra :P~
Och det faktum att jag totalt betalade 6407 kr :) I LOVE IT!
Nu vill jag bara till NY och fota fota fota!


Jag är för övrigt fortfarande krasslig.
Men idag pallade jag mig upp till SEKO mötet som började kl 9.
Annapanna var här och hämtade mig och AB runt 8:40.
Ett tre timmar långt infomöte. Men det var det värt. God smörgåstårta och sjukt bra avtal blev resultatet.
Det är galet. Med den jävla lönen (ursäkta min ryska) så kommer jag stanna på DSB för evigt. Men fan heller. Jag ska inte ägna mitt liv åt att svära åt jobbet och sitta och vänta på den 25:e varje månad.
Ser dock fram emot kommande överliggningar...I hopp om att de blir av!

Något år till kan jag tänka mig. Tjäna penga och bara vara... Fine. Men jag ska plugga. Jag ska resa. jag ska göra nån nytta i livet.
Senast för några timmar sedan skrev jag ett mail till en person på FN och frågade massa olika saker... Får hoppas han svarar snart!
Sen gick jag också med i Svenska FN förbundet... Ska kontakta den lokala föreningen här i Malmö och se om man kan engagera sig yttligare.

What else?
Jo jag har skänkt (hela....) 50 kronor till FN hjälpen i Burma. Piss i Mississippi, men ändå. Bättre än inget.

Then what?
Jo, efter massa snackande med AI så kom vi fram till att precis som brodern min, plugga spanska under 8-12 veckor och därefter resa runt.
Under de 8-12 veckor kan vi ta tjänsteledigt för studier och sedan ta ut semester för den resterande resetiden! Like: Lovely!
Det hade ju inte varit fel att komma in i spanskan igen... Plus att spanska studier i Peru, låter inte helt fel det :P~
Det är ju ändå lite bättre än spanska studierna i Nicaragua... eftersom det inte är norsk/spanska... Man får dock högskolepoäng från kursen i Nicaragua... men iallafall!
AI och jag har skakat hand på det nu. Så fan å jävlar ska du se!
Ska söka ledighet i redan i höst... så får vi hoppas att vi kommer iväg! Det är ju innan sommar semestern iallafall!
Hoppas Hoppas Hoppas!

Imorgon börjar jag 6:08. Ångest.
Ska snart lägga mig... Mår piss för tillfället... och ska ju upp vid 4:30 tiden imorrn...
Är nog så illa att jag måste gå till jobb också. Suck.
Men jag vill bara bli frisk nu så jag kan börja träna igen. Just nu orkar jag ingenting. Inte ens min älskade AbTronic. Som har hjälpt mig förlora ca 7 cm på midjemåttet! Freakin' Lovely!
Gotta keep it up...

Aja...
Snark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback