Köttsår...

5:05 är klockan.
För ca 10 minuter sedan vaknade jag av att Yazhi flyger runt i lägenheten med en papperskasse bakom sig..
På nått jävla vänster har hon fastnat i handtaget.
Då jag ska försöka få loss henne hugger hon tag i mina händer - livrädd som hon är.
När jag väl fått loss henne kunde jag fokusera på mina händer... Som blödde lite här och var och gjorde ont som in i helvetes jävla fan - typ.

Jag började med att lägga händerna under iskallt vatten. Det hjälpte inte alls...
Sen ringde jag sjukvårdsupplysningen och pratade med en sjuksköterska.
Jag fick min senaste stelkramp i januari 2006... Så den var ju ok...
Men hon sa att just katt bett ger stor risk till infektion - som kan betyda uppsvullnad, feber osv... KUL!
Jag som kämpat så jävla hårt med att inte bli förkyld, så händer detta...
Hon sa att jag ska ta mig till sjukhuset... antingen nu direkt till akuten... eller kl 8 till jour centralen. Vilket jag kommer välja. För jag har varit här på akuten en gång och jag blev hemskickad. Så det gör jag inte igen.

Men där sprack det hela med en lugn och skön sovmorgon iallafall.
FAN!

Nä, nu ska jag kela med Yazhi så hon fattar att jag inte är farlig.
På återseende. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback