Kosovo är Serbien...?

Idag kunde jag inte sova längre än 8:30... Kan bero på att jag la mig kl 22:30 igår... Men det var så skönt att inte behöva vakna till en klocka för en gångs skull! :D
Men jag gick upp och tog ett dubbelt tränings pass med Core Rhythms. Skit skoj! Gick mycket lättare idag dessutom, men det är svårt :)

Sen gjorde jag frukost... och tog det lugnt...
Sen vid 12:15 tiden stack jag mot stan för att träffa Sandra och Danijela på Stortorget för att demonstrera.
Innan dess läste jag lite om det hela som pågår...
Sedan frågade jag Sandra och Danni för att få mer insyn i det hela. Men jag är iallafall glad att jag gick dit.

Jag känner att jag kan sympatisera med Serberna.
Kosovo är en stat som tillhör Serbien... Kosovo albanerna har drivit bort majoriteten av serber som fanns i området...Och vill ju göra det till ett eget land för att de är en majoritet.
Men de har egentligen ett egen land - Albanien... Men det är fattigare än Kosovo. Så de vill inte bosätta sig där.
Det kan ju vara förståligt. Men splittra inte ett land för det ?

Det är som om Skåne skulle förklara sig som en självständig stat... eller ex. Texas i USA...
Som jag har förstått på en Skåning jag talat med så menar han på att många skåningar vill just detta. Skilja sig från Sverige... För att de anser att de inte tillhör Sverige. Inte Danmark heller för den delen. Och detta tycker jag är sjukt!
Skåne är en del av Sverige. Precis som att Texas är en del av USA.
Det tillhör landens historia... Varför skulle det på något sätt bli bättre om Skåne blev ett eget land? Vad skulle det göra för nytta?

Nog för att jag inte ska bosätta mig i Sverige iallafall... men om den dagen skulle komma då Skåne skulle förklara sig självständigt från resten av Sverige... Då flyttar jag direkt!

Det är iallafall dess uppfattningar jag fått om vad det är som pågår med Serbien/Kosovo. Är det någon som menar annorlunda, så visst.
Jag är öppen på information. Men detta är de slutsatser jag dragit på den information jag fått idag.

Det är väldigt intressant iallafall!

Just nu är jag hemma och tar det lugnt... Ska träffa Sandra senare ikväll och käka sushi. Ska bli massa gott!
Vi ska ses på Sushido.
Hade gärna hängt med Victor ut på nån Latino klubb, men det får bli en annan helg helt enkelt...!

Har också fått veta att jag ska få min SÄO och SR utbildning med start den 26 mars!
Typiskt - jag som fått massa nätter i mars... Men det gör inget. Ser fram emot att få utbildningen också!

Har inte lagt upp bilder på ett tag så här kommer lite smått å gott:

Mina älsklingar


Mina små älsklingar...




Favorit lekställe


Favorit lekplatsen...




Kenzington


...En av anledningarna till att jag inte kan ha persiennerna nere på natten...



150773-115

Kenzo och jag :)

Kommentarer
Postat av: Linda

hej=) jag är inte så duktig på det heller. man måste inte vara pro medlem. men jag har sökt på andra som hjälper till att göra bloggdesign eller förklarar hur man gör=)

Postat av: Linda

ja det är bara en massa html koder.. jätte scårt sånt..=)

2008-03-02 @ 18:55:23
URL: http://lihnda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback