Det ena och det andra...

Insett idag:
Insåg idag när jag var hos mamma att min nya design inte når alla...
De teckensnitt jag har på Inläggs rubrikerna och texten här i inläggen inte syns. Synd. för det är så jävla snygga! Får väl skaffa några som är vanligare då.

Natten på jobb:
Natten var mindre spännande. Det hände inte lika mycket skit som jag trodde.
Med undantag att några små skitar sprang över spåren i Landskrona och vi nekade dem inträde på tågen, varpå dem spottade på oss. Fräscht.

Dessutom var det en udda dam som gick in på toaletten i Malmö, efter att ha visat mig sin biljet.. (frågade också när den städades senast... -Ingen aning-).
Hon kom inte ut från toan på hela turen till Helsingborg. Och detta var ett Ängelholmståg som ändå tar en god stund... Så man började ju undra...
Men vi hörde spolning lite då och då... (hon lever!)

Väl framme i Helsingborg så hör vi någon ropa "PERSONALEN! Personaaaaaalen!"
Sedan sades följande:
Damen: "Alltså jag har städat toaletten... vasken, toaletten, väggarna och jag tog golvet med toaborsten...
Jag: Alltså, detta hade du ju inte behövt göra... (kväver skrattet)
Damen:"Jag har tjuvåkt två gånger i mitt liv...så detta är mitt sätt att betala tillbaka..."
Jag: Jaa... toaletten har nog inte varit så ren förr..."
Damen: "Ja, jag har städat hos gamlingar innan på ålderdoms hem och DÄR är det äckligt...
Men titta här (tar en bit papper och kör under kanten i toaletten, varpå pappret blir bajsfärgat...) Bajs alltså, det är bajs runt kanten... men iallafall jag har städat hela toaletten...
Jag: ...Tack...

Därefter kunde jag gå och få ut mitt kvävda skratt och rysningar för hur äckligt det var.
Hon hade ju dessutom med sig sin lilla tax in på toan under hela tiden. Jösses...
....Anywaaaaaay...

Träffade Sofie på Knutan, har inte sett henne på år och dag, det var riktigt trevligt! Det var ändå ett jäkligt bra gäng jag jobbade med på TraffiCare i HBG.

Åsikter om miljon bloggarna:
Idag på Aftonbladets hemsida kan man läsa om tre tjejer som tjänar stora pengar på sina bloggar... Från 10 000 kr i månaden till 5 000 000 per år...
Dessa tjejer är endast 16-17-18 år!
Kriterier? Jo, du ska ju vara 100 % mode intresserad. Gärna über snygg och modell som två av dem också ÄR.

Hmm, man kan nog ändå vara rätt glad och tacksam att man får kämpa för sina pengar, spara och veta värdet av dem. Inte få allt serverat på ett Gucci fat. (Jag vet, jag vet, Gucci tillverkar inte fat... But you get the basic idea).

Jag är dessutom glad att jag är den jag är. Att jag inte är så upptagen med snygga skor, väskor, nagellack och andra sådana "världsliga saker", som Karlsson på taker skulle säga.
Det finns viktigare saker i världen. Och jag är glad att jag sett de saker jag sett. Att jag gjort små förändringar redan där ute.
Jag syftar främst på mitt projekt arbete i Kenya och volontärresan till Venezuela.
Jag ska plugga mänskliga rättigheter framöver och hoppas att förändra världen på fler sätt.... Det är så jag vill leva mitt liv.
Jag klarar mig utan chihuaua hunden som heter Malibu Barbie, i väskan jag har över armen.

Mina små kissar:
Älskar dem över allt annat.
Yazhi verkar ha ont i såret, för hon har problem med att hoppa ner från bord, stolar, sängen osv... Hon är annars en akrobat och skiter i hur kroppen vrider och vänder på sig.
Kenzo är lika tjock och go som vanligt. Men blev sur när jag pillade honom i ögat. Men han hade massa gegga som skulle bort!

Dagens:

Dagens suck:
Påkörning, gjorde att tågtrafiken dirrigerades om. Jag fick ta pågatåg till Malmö- VIA Eslöv.
Dagens ros: Debbie (igen) för det är hennes födelsedag! Happy Birthday love!
Dagens outfit: Adidas mjukis och ett linne
Dagens frisyr: Hästsvans
Dagens 'sugen-på': Brunost!
Dagens låt: Laura Pausini - La mia risposta
Dagens middag: ....None?
Dagens udda: Är fortfarande gårdagens dam som städade toaletten på tåget mellan Malmö - Helsingborg.
Dagens mys: VÄDRET! Även om jag inte njutit mycket av det så var det lilla jag fick nog! underbart väder!


Ja, det var väl vad jag ville får ut här och nu.
Så på återseende.

//Peyton



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback