Från det ena till det andra...


NEW YORK news.

Idag är biljetten äntligen bokad! Helt klart! Jag åker på eftermiddagen den 16 juni och åker hem på kvällen den 5 juli. Underbart!
Har pratat med Cassandra och hon är ledig från skolan när jag kommer så vi ska ha så jäkla kul! :)



MISSION today.

Ska ta mig ut till Öresundsbron och prata med Håkan har jag tänkt.
Sen ska jag till Stadium någonstans och köpa mig en resväska. Typ världens största. Jag får lätt plats i den!
Med andra ord så blir det bra med shopping i New York!
Sen ska jag till Tattoo shop och visa upp min fiiina tatuering. Som har läkt jätte fint.
Och precis som alla har sagt så är smärtan förträngd och jag vill skaffa en till. Vet redan vad jag ska ha och vart. Den var egentligen planerad innan denna som jag gjorde på svanken. Men det kommer bli jättebra :)
Sen ska jag fika med Johan... Får se vart och när det blir... Men han är ju också skyldig mig 4 chai latte :P~
Sen ska jag antagligen träffa Gebriel en stund... Sen blir det till att sova. För tusan.
Har ju morgon schema denna veckan också. Fy f*n för det. Börjar 7:02 imorrn om jag inte minns fel. *suck*



THOUGHTS in general.

Yeah... I can't help it. I'm not over this... I know that. But I do my best.
I have to. I can't go on like this... "I gotta keep on, keep on movin'", som the Brady bunch skulle sagt :P~
*Sigh*... Why??



FUTURE plans.

Jaa, numera vet jag ju vad jag ska göra och i princip när... Frågan är bara HUR jag ska gå till väga... Men jag har god tid på mig att planera.
Hösten 2009 ska jag ansöka till att läsa en termin på universitets nivå, via University College Oslo och åka till Indien och plugga fred och konfliktkunskap.
Därefter ska jag hem och jobba ett halvår till och sedan åka till Nicaragua och plugga spanska och Latinamerikakunskap, också via University College Oslo.
Jag tror paketen ligger på ca 37 000 kr/st... Visst, de är CSN berättigade... men om jag då kan jobba och spara så kan jag klara den kostnaden själv.
Då kommer jag -förhoppningsvis- också ha fått ta över denna lägenheten.. och kan själv hyra ut den i andra hand under den tiden jag är iväg...
Men ändå komma hem och bo hemma under ca 6 månader för att inte förlora mitt kontrakt.
När jag sedan varit på dessa två utbildningar... Då får jag ta det lite som det kommer...
Men jag är också grymt sugen på Afrika studier på Österlens folkhögskola... Som jag tror är en termin eller två...
Och därefter plugga mänskliga rättigheter på IMER här i Malmö.
Något exakt begrepp på vad jag ska bli, vet jag inte. Men det är detta jag vill hålla på med.
Bo och jobba internationellt... Jobb i tredje världen. Det är min framtid.

Namaste!


//Peyton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback