Club Havana

Hej hej!
Japp, igår då...
Elin kom väl hit vid 16 tiden... och vi hade ju en massa att ta igen så det lev mycket snack och trevligheter.
Sedan fick vi för oss att jag skulle locka Elins hår med min locktång... Och hon har ju varken lite eller kort hår... Så det tog nog två timmar iallafall :) Men snyggt som fan blev det! (Se själv på bilden längre ner!).
Själv storm trivs jag med mitt lockiga hår. Undrar varför jag inte gjort detta tidigare liksom... men men!

Vid 22:30 tiden gav vi oss iväg till Club Havana, och det visade sig att det ligger typ 5 minuter från mig! Nice!
MEN! Det stod inte Club Havana utanför... utan bara Monbijougatan 15... Men vi hakade på lite annat folk...
Det var inte jätte många som hade kommit... Och synen man möttes av fick en att undra, HAR vi kommit rätt???
Ett rätt stort sällskap med transor satt samlade vid baren... JÖSSES, typ...!!!

Men Elin och jag satte oss och snackade  vid ett bord... Men snart efter kom en jättestor och skabbig, svettig man och frågade om en dans... jag tackade artigt nej för fan... (maha) Men Elin hängde på.
Inte för att jag påstår att jag själv kan dansa salsa... men Han kunde absolut inte... Men allt eftersom kvällen gick så fanns det till och med de som var värre...

Jag drömde mig tillbaka till Venezuela och satt och saknade det en massa....
Det var absolut annorlunda att gå på en Salsa klubb i Sverige... Här är det typ massa folk som gått kurser som vill visa vad de kan och dansar bara med respektive.. och allmänt stelt... I Venezuela hade alla det i sitt blod och bara dansade för skojs skull, själva och med andra... Mycket mer TRANQUILO!!!
Men att höra musiken igen var underbart!

Sen under kvällen snackade jag med nån gubbe som heter Juan...tror jag... han var från Chile.. så jag fick snackat spanska. Det var riktigt kul!
Snackade även med lite annat folk, från Brasilien, Uruguay och Cuba... Det var SÅ härligt att få igång spanskan... Även om det inte blev jätte mycket...!

Senare på kvällen fick även jag dansat lite... Det var riktigt kul att göra det igen. Även om jag inte kan stegen ens lite. Så jag hade lite lättare i rummet där de spelade reaggaeton. BRA musik. Även om man lovade mig två låtar som han inte spelade... Hmpfrr....!!!

Men jag vill absolut dit igen. Kul som fan. Massa trevligt folk.
Det ska vara nått nästa fredag... nått latino... men jag jobbar F pass både fredag och lördag :( :( :(  DAMNIT!
Oh well....

Idag har jag varit i HBG och hämtat min cykel, äntligen.
Åkte inom Perola och Pernilla och fick snackat lite med dem. Trevligt trevligt! :)
Sen skulle jag cykla ner till stationen.. FY FAN vilken EXTREMT dålig kondition jag har... BAH!!!
Det är pinsamt!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt... Har D pass imorrn... 9-19:30... :( *gäsp*
Sen ska jag jobba måndag, tisdag, onsdag, ledig torsdag, jobbar fredag, lördag söndag, ledig måndag, jobbar tisdag onsdag, torsdag, fredag, ledig lördag, söndag, jobbar måndag, tisdag, onsdag...
FY FAN MED JOBB just nu!!! Men men. Gott den dagen lönen kommer Yaaaa!

Nu ska jag slappa. Hej hej!





Elin y yo
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback