Storm of the century

Tja, riktigt så illa var det kanske inte men FY FAN!!!
Jobbade natt pass på bron med Roy inatt... Vid 2 tiden så började det åska... sedan kom det mer och mer och det ville inte gå över... Och helt plötsligt blir allting svart. Strömmen gick på bron. Hade endast ljuset från datorskärmen, det var allt! Roy fick gå ut (i det värsta ösregn jag sett!) och vifta in de bilar som kom till min bana med en liten gul lampa. Inga skyltar fungerade ju heller! Gosh!
Och under ca 20-30 minuter så fick bilarna åka gratis igenom den manuella banan eftersom hela systemet var nere och det inte fanns något att göra åt det...!
Och sedan fortsatte det att åska ungefär fram till 6:00(!!!) Och de blixtar som slog ner... De var inte att leka med... och ett par gånger så kom blixt och muller samtidigt så det låg precis över oss... och under de timmar det höll på så måste det cirkulerat runt oss... Jösses!
Så det var en intressant natt! En annorlunda upplevelse... Och inte nog med det... att jobba med Roy är ytterst utmattande.... Hehe. Nädå... det var riktigt skoj faktiskt!  Men Roy förblir alltid Roy.

Och nu är jag hemma... 7:51 är klockan... Jag är så ytterst mega mega trött och vill inget hellre än att lägga mig och sova... Men det känns inte lönt eftersom jag ska ta tåget in till Malmö vid 10:00... Eller eventuellt 10:29... Men om något skulle ske där och då... så har jag bara 30 minuter innan bussen går... så hellre det säkra före det osäkra. Jag får helt enkelt gå in på svävar terminalen och vänta.
Sen ska jag sova så otroligt gott på bussen... men bara fram till GBG, sen måste jag byta buss (fan! fan! fan!)
Och efter det ska jag sova fram till Oslo... *Aaaah*
Sen vila några timmar, sedan iväg till...ja... vart vi nu ska! :P  Inspelningen iallafall... och ''jobba'' fram till... ja... vem vet. Hoppas bara det inte är allt för länge... Jag kommer nog vara as-kalas-trött.

Fan.. om man skulle sova en timme ändå... Hur gott hade det inte varit... Ja... ska borsta tänderna nu iallafall så får jag se hur jag gör.
Ha det gott iallafall.


Chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback