Lördag.

Ja, nu är nästan helgen halvt förbi :(   *sigh*

Igår efter jobb så stack jag till McDonalds med Hanni från jobb. Vi tog oss vars en McFlurry... Jag tog en efterlängtad Daim med kolasås... Den satt fint.
I Venezuela fanns det bara med Oreo smak. Visserligen jättegod. Men Daim med kolasås, är fortfarande bäst.
Vi satt och hade ett väldigt trevligt samtal i solen på Majorstua.... Massa intressant snack om religion och livssyn bland annat. Mycket intressant.

På vägen hem gick jag inom KIWI och köpte tortillas och avocado. Yummy for the tummy! :) 
Och ja, det smakade gott som fan.
Det hade jag till kvällsmat och det kommer bli en favorit i repris idag. Imorgon ska jag göra en risgryta.. Liknande den vi hade i Venezuela. Jag har iallafall hittat en jättebra riskrydda på Meny. Väldigt gott.
Satt mest och slappade i soffan igår... tittade på en film eller två. Väldigt avslappnande. Precis vad jag behövde.
Jag spenderade även en hel del tid att läsa om Hugo Cháves och Che Guevara.... Det var också väldigt intressant....!
Kom även in på att läsa om Simon Bolívar och hur han befriade (bland annat) Venezuela... Och läste på lite om Venezuelas historia... Väldigt intressant läsning.


Och ja, idag då ?
Jo, jag vaknade vid 10:00 tiden... Härligt att sova länge och veta att jag inte ska jobba om några timmar. Yääh!
Istället la jag mig i soffan och tittade på Dr. Quinn. Så jäkla bra asså! :)   Har ju sett dem ett par gånger nu... men ja, de blir aldrig dåliga för det ;)
Hmm... Ja... Sen gick jag ner i tvättstugan och tvättade massa påslakan. (Fick ju äntligen köpt tvättkort igår!)
(Ska bli skönt att komma tillbaka till Janne och Christine med en tvättmaskin i huset *bortskämd*).
Jopp, sedan rensade jag lite i förrådet. Så mycket skit man har. Och jag har beslutat att slänga mina Sagan om Ringen tavlor... om ingen vill ha dem, säg till i så fall. Den enda jag inte kommer slänga av dem är den mega stora på Middle Earth. Den är så jävla bra!
Jag slängde även ett par skor idag. Högklackade. Använda kanske 2 ggr. Eller ja, slängde och slängde... Jag satte dem i ''skräphögen'' så kanske någon annan hittar dem och ger dem ett värdigt skoliv.

Sedan tog jag upp mina två flyttlådor i lägenheten... Jag trodde jag hade fler :-/
Och började därefter packa ihop mina saker. Två lådor är nu fyllda och jag ska snart börja sortera mina kläder "jippi".... Men jag behöver någon liten låda till....Har inte fått ner allt.... Och mina DVD:er packar jag inte ner förrän jag ska sticka :P~  Måste ju ha något att göra på kvällarna! ;)
Just det ja, mamma, om du letar efter den blå kylväskan så har jag den här, tydligen. Vilket jag totalt glömt eftersom den var i källaren... Så... japp, jag har den!

Har sett på så många musikfilmer nu på senaste och jag önskar verkligen att jag kunde sjunga... Det hade varit en kul egenskap att ha... och att dansa, men det ska María hjälpa mig med när jag kommer tillbaka till Venezuela, så det är bara en tidsfråga :D  Hoppas jag.


Just nu sitter jag och lyssnar på musik och ska snart plocka fram alla kläder jag äger och börja sortera. Jag har redan påbörjat en hög med kläder som jag inte längre ska ha.

Men frågan är om man ska ta det med till mamma, för hon börjar alltid kommentera "Tänk nu efter, du kan behöva den någon gång"... och då fylls garderoben på fort, ska du veta! Jag vill bara bli av med... ja, skiten! :P

Jag kan lägga alla saker i ett paket och ge till mamma, som inte får öppnas förrän jag är på planet tillbaka till Venezuela. Toppen idé! :P~


Hmm, jag önskar verkligen att jag hade haft en regionsfri DVD spelare just nu... Jag vill se mina filmer som jag köpt i USA... Hotel Rwanda, Charlie and the chocolate factory, The hitchhiker's guide to the galaxy osv... Men nä.

Jag får ta dem till mamma i sommar och se dem där helt enkelt.

Mamma som kommer kunna njuta av hela min DVD samling när jag är i Venezuela. Det är ett stort ansvar och privilegium. Eller nått... ;) 

Älskar min filmsamling!


Fy fan vad jag saknar mina vänner i Mérida... Och jag saknar att prata spanska... Jag känner hur den försvinner från mig... Bra är iallafall att jag får skrivet mycket... dagligen! Det hjälper lite iallafall...

Och mina underbara vänner som faktiskt rättar mig när jag gör fel. Det är så det ska vara! :)



Jag drömmer mig hela tiden tillbaka till Mérida och funderar på vad jag ska göra när jag är där... Det ska bli så härligt!
Funderar på att kanske titta in i Sverige nästa sommar igen och ta yttligare en sommar på bron för att därefter dra ut i världen igen. Kanske tillbaka till Venezuela eller någon annan stans i Sydamerika. Jag ska ju som sagt backpacka runder där. Det är redan bestämt. Och jag är grymt sugen på att dra till Peru, Colombia, Bolivia, Brasilien, Argentina, Chile, Mexico, Costa Rica, Cuba Trinidad & Tobago osv... Ja lite överallt helt enkelt...!
Visst ska jag till Nya Zeeland och Australien också. Det har jag inte glömt. Det är så mycket jag vill och ska!
Måste ju till Fiji, Thailand, Singapore, Filipinerna, Kambodja och den rundan med... 
Och helt klart tillbaka till Kenya och gärna ta en rundtur i afrika. kanske bosätta mig där någonstans och försöka lära mig Swahili? Hur ballt hade inte det varit ?  Inte det mest brukbara språk.. Men häftigt!
Jag vill ha ett jobb där jag får resa hela tiden. Kanske ska bli flygvärdinna? Tsss! Nej tack. Jag är nervös nog med flygningen som passagerare. Skulle inte klara det som jobb...! Bah!

Ja, vad ska det bli av mig ? Jag vet ju ingenting längre. På sätt och vis är det väldigt skönt... så nä.. Jag har ingen brådska med att finna ut. Jag har tid på mig. Vem vill plugga något som man inte har användning för sedan liksom. Vaddå slöseri med pengar. Pengar jag inte har dessutom, så... Nej tack.

Vilken terapi detta är att bara sitta och skriva. Jupp jupp. Behövligt.
Jag hoppas att jag får ner mina saker till Malmö i nästa vecka... Annars blir det väl Ida som hjälper mig helgen efter påsken... Då får jag hyra en bil här uppe... eller minibuss eller nått liknande *suck*.... Så kör vi ner tillsammans. Vilket visserligen hade varit trevligt. Kommer sakna henne som fan! Synd att vi inte kunnat umgås så mycket sedan vi båda dissade Smart Club :P~  Haha, det var goa tider.
Men har man ett telefonförsäljarjobb på Viasat så har man inte mycket liv över, tyvärr. 
Länge leve Öresundsbron, tänkte jag säga. Men som jag kommenterade förra sommaren, "Öresundsbron - Inte bara ett jobb, en livsstil". Så sant så! Där jobbar man ju 12 och 13 timmarspass om dagarna... Så det blir inte mycket fritid över där heller. Men man är ute och rör på sig och har massa trevliga människor runt sig. Och en och en annan trevlig kund. Säkert rätt många innan sommar ruschen (köerna) kommer...!
Jag längtar! :D

Tja, nu har jag nog suttit här och skrivit i en timme...Så NU ska jag faktiskt ta tag i mina kläder.
Men ja, ha det så bra och allt det där. På återseende.
Chao!

Besitos
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback