torsdag.

Hej igen,
Nu är det snart den helgen folket kallar midsommar... fest, sill & potatis, jordgubbar och fylla.
För mig är det som vilken helg som helst... Why bother?

Har precis ätit. Mår inte speciellt bra. Men det överlever jag väl.
Köpte en sådan Almondy cheesecake med jordgubb/vanilj smak. Kan vara kul att testa något nytt. Men nu har jag ingen som helst lust på den...

Jag har kommit fram till att mina p-piller är jävligt dåliga. Nu känns allt så uppenbart.
Så, jag ska sen en dag beställa tid hos UM så jag får gjort något åt det. Kanske borde sluta med dem helt och hållet. Så man bli människa igen?
BAH!

Jag längtar jätte mycket tills Tara kommer. Så man kan få ha lite socialt liv också.
Snart är det ju Pier Pressure också. Denna gången känns det inte lika ballt att se Avril. Kanske det är för att hon inte är samma Avril som jag en gång föll för i musikväg. Jag kan inte en enda av hennes nya låtar. jag vet knappt ens vad de heter. Jag diggade hennes stil som fan innan. Men rosa?? lättklädd?? ultrablond?? inga fler obcena gester (fuck you)?? What happened to to Avril I know and love?
Time change. People change.
Har dock varit inne på hemsidan och det visar sig att The Sounds kommer dit! Så jävla bra! Även My Chemical Romance och Blindside. Det ska bli trevligt ändå!

Undrar vad som hade hänt om jag tog en Voltaren nu ? Jag menar, jag är redan rätt nere... och det hade ju typ 10 dubblat effekten... Jag hade nog gått under.
Lugn. De är hos mamma. Dessutom var det bara en allmän undran.

Igår såg jag Beyond Borders. Igen.
Jag verkligen älskar den filmen. Den får mig att vilja ännu mer. Det är en enorm inspirationskälla...
Synd bara att Angelina Jolie var tvungen att dö av en mina i slutet :/
Mindre inspirerande.. men vad den filmen visar, symoliserar. Fantastiskt. Fler sådana människor i världen.

Jag har typ 50 filmer här i Arlöv.. men inte en enda tilltalar mig... Jag vill bara lägga mig i soffan och se en film och sluta tänka för en stund... Men jag vet inte alls VAD jag har lust att se...
Eller, jo, en massa filmer som jag inte har.

Jag tog upp ett förslag igår och gick in på bokus.com och beställde lite böcker.
- Anhörig
- Blomma i Afrikas öken
- Dotter önskas
- Global respekt: Grundkurs i globalisering och mänskliga rättigheter
- Social rättvisa: Tjugo frågor om mänskliga rättigheter

Alla dessa böckerna kostar mig endast 207:-   Så Bokus.com är att rekommendera!
Jag längtar så otroligt mycket tills den 21 juli; Då släpps den sista Harry Potter boken "Harry Potter and the deathly hallows". Den släpps sedan på svenska  den 21 November.
Jag kan inte fatta att slutet är så nära. Det var 10 år sedan första boken kom.. och sedan dess har det varit en ivrig väntan med vad som kommer hända. Det är slutet på en epok.
Precis som när sista Lord of the rings filmen visades på bio. Man gick och längade tills nästa... men sedan bara tog det slut.
Det ska även bli kul att se Harry Potter and the order of the Phoenix  på bio nu när den kommer...!
Men om de sedan kommer byta skådisar vet jag inte om det kommer bli så intressant att se filmerna längre.
T.ex. mannen som de bytte ut Dumbledore med... Visserligen dog han som spelade i första och andra filmen... Så det var ju inget annat val än att hitta en ny... Men hans ersättare var hemsk. Den första gjorde ett genialt jobb som Dumbledore. Det var precis SÅ han skulle vara.
Den senaste är alldeles för... BAH!  Helt enkelt...!

Tyvärr kommer jag inte alls ihåg vad som hände i Harry Potter and the halfblood Prince... Men jag kommer dock ihåg att det mer kändes som en onödig bok. Det hände inte så mycket i den... Det var väl mest för att dra ut på det antar jag...
Men att få läsa hur det kommer sluta... Jag längtar!


Jaja...Hejdå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback