Kodenavn: Hunter. Säsong 2.

Aatschjoooo!
...Prosit...


Och hej!
Är hemma från Oslo igen... Och en del sjukare än när jag åkte...

Japp... Till Oslo kom jag på tisdag kväll ca 19:30... I hopp om att sova en liiiiten stund innan vi skulle iväg till inspelningen... Men det sket sig... kl 20:00 skulle vi vara på Nationalteatrets tåg station.
Så något trött åkte jag och Johan dit.
Det blev en massa väntanden... Sitta och glo... fylla ut statist...info...papper... och ta bilder.

De skulle göra om nere på perrongen så att det skulle se ut som flygtåg stationen i Bryssel... Och ja... jag tänker ju inte dela med mig av vad som skedde...utan folk som är nyfikna får helt enkelt se Säsong 2 av Kodenavn: Hunter.
Det var väldigt kul iallafall! Väldigt långdraget.. Then again...jag var jävligt trött...!
Fick se Ane Dahl Torp in action lite grann... och en annan som jag också kände igen från säsong 1...
Anes namn är nog det enda jag kommer ihåg. Även om jag såg andra skådisar från säsong 1 under kommande dagar... Oh well... 

Men det där med att det skulle vara 800 statister vad typ...  overstatement of the year... det var runt 100 st alla tre dagarna... Så 800 kanske är vad som är tillsammans under hela säsongen ? :P
Anyway...
Vid 4:30 tiden på onsdag morgon var vi klara med sista tagningen och vi kunde dra hem och sova. YAY!!!
Sov fram till ca 13:30...
Sen fick Johan ett SMS att vi skulle börja kl 16:00 på Stortinget t-bane station.... Okii... Inte mycket annat att göra än å vila lite och sedan dra ner... i regnet, I might add....
Lyckades få dit Ida också till slut... Och vi gjorde en hel del scener....och en hel del tagningar :P  Men det var skoj. Och antagligen lite roligare den dagen eftersom jag inte var lika trött... men jag var kall och blöt (REGN....okej!)...
Och jag misstänker att det är därifrån min trevliga förkylning kommer ifrån. Greit!

Det var kul att se andra människors reaktioner till när vi spelade in. Det skulle ha varit ett bombhot på stortinget så "Polisen" var ju där och hade massa vapen och grejor... och vissa verkade inte lägga märke till kameran utan "OMG what's happening!?"
VI kunde dra därifrån ca 23:00...

Bäst var dock tredje och sista inspelningsdagen... Det var fortfarande på Stortinget t-bana, men nere på perrongerna.
En man, misstänkt ha en sprängladdning på sig skjuts ihjäl...
Och när sminket och "ketchupen" väl kom fram... jösses... det såg verkligt ut! Och nu var klockan nästan 5:00... och t-banan skulle strax börja köra igen....

Anyway, I denna scenen så skulle polisen föra ut alla människor från perrongen...så vi var tvugna att springa förbi den "döda mannen"... Bah!
Och vid ett tillfälle så kom en kille gående förbi... alltså ingen statist... och att se hans min när en man ligger på perrongen med lite hjärnsubstans runt sig... Maha.. det var kul! Men ännu roligare var det när han frågan en av "poliserna" (alltså en statist) "You like to kill people for fun???" Och polisen svarade lugnt:  "Yes".
Jag hörde inte mer av den konversationen... But I bet it was good :P
Haha, det var liksom inte liiiiite kamera utrustning runt omkring....
Sen började fler och fler tåg köra förbi och vi kunde se folk som ställde sig upp och vrålstirrade på den "döda" mannen...

Ja, okej... jag hada antagligen reagerat på liknande sätt själv... Men denna gången... för min del... var det kul att de folks reaktioner! :P

Så slutsatsen är... Det har varit jävligt kul och lärorikt!
....Förutom när "behind the scenes" damen kom upp och tryckte kameran i ansiktet på mig och frågade om jag gjorde detta frivilligt och vad som skedde just då...  Helt plötsligt vad jag en stammande tomat. Kul!

Så....Är jag kändiskåt nu då?   Nja, lite grann kanske. Det var jävligt ballt. Ställer gärna upp igen ;)



What else... Ja som ni förstår så var det inte mycket fritid i Oslo.. men Johan och jag lyckades gå och se Blood Diamond (igen, för min del... men den är såååå bra!)
Vi var också på IKEA, smart club... jag hälsade på Proffcom (ska få ferie pengar av dem också!! YAY!)....
Sen har det varit en hel del slappande i soffan...

Och sen kom ont i halsen... täppt näsa...och feber...
....och nu ligger jag här hemma i Arlöv... sjukanmäld från jobb idag och imorgon...  Sett på en av mina nyinköpta filmer (Flicka. Den andra är Babel).
Väntar nu ivrigt på sista avsnittet av Sjunde himlen. Jag tror Eric kommer dö i detta avsnitt... :'(   Det ser inte bra ut asså...   :(

Ah well... jag ska dränka näsan i nässpray nu. Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Älskling

What the hell?? Eric dør?? (Cannot believe I've actually had a reaction to 7th heaven... Hmmmm.... Bad influence, I guess... ;) )

2007-06-03 @ 17:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback