Pier Pressure 2007.

Ibland är livet bara så jobbigt...
Och ibland är det värre...
Och ibland kan det vara okej.
Någon gång kan det till och med vara bra (!)

Men men...
Nu är det snart 2 månader sedan Janne och Bamse dog. Saknaden finns kvar så klart...
Och nu har jag fått veta att farfar fått en hjärtinfarkt... orsakad av lunginflammation... och "det ser inte bra ut" säger läkarna. Han är visserligen 92 och orkar väl inte hur mycket som helst... Men ändå...   :/


Igår var jag och Evelyn på Pier Pressure i Göteborg.
Gick upp kl 4 på morgonen. Taxin skulle hämta oss kl 5 och skjutsa oss till svävar terminalen... Och bussen skulle gå kl 6...
Strax efter  kl 10 var vi framme i Göteborg och bussen hade en hel del festivalfolk. Det syntes om man säger så.
EMO älskare har ett visst utseende... De extrema fallen iallafall...
Sen stack vi och åt frukost på Tugg inne i Nordstan. Sedan började vi fråga folk om vägen till Frihamnen.. Men vi såg också mer och mer EMO folk som skulle dit, så vi följde strömmen.

Kön var väääldigt lång när vi kom fram... och de släppte in efter ca 1 timme... sedan var det yttligare en kö för att folks väskor skulle kollas igenom.
Väl inne på området så var det ca 1 timme tills första bandet skulle spela - Blindside!!!

Dessa banden sågs:
- Blindside: Så jävla bra. Igen! Men de spelade inte the endings. Vilket var ytterst synd!
- Neverstore: Ett annat svenskt band. De var överraskande bra! Me like!
- Less than Jake: Ett band från USA misstänker jag. Sånt otroligt härligt scen spel. Riktigt grymma!
- The Sounds: Klockrent! Slår aldrig fel! Helt underbart! Igen!
- Avril Lavigne: Gillar tjejen skarpt. Jag uppskatter hennes nya låtar mer nu när jag har hört dem live. Och Avril ÄR så jävla bra live. Tredje gången nu och fortfarande lika bra. Älskar hennes scenspel!! Grymt!
- My Chemical Romance: Ja, MCR i all sin ära. Vi stannade inte och såg hela spelningen, men jag fick höra "I'm not okay (I promise)" iallafall, så jag är nöjd! :P

I övrigt så är jag nu en stolt medlem i djurent rätt och är djurfadder.
Snackade en massa med dem och de var väldigt intresserade av mitt voluntärarbete som jag gjort och vill göra...
Och i en tidning som de hade så var det en artikel om Sheldrick's elephant orphanage i Kenya och jag kunde skryta med att jag varit där...!  :)
Riktigt trevligt!

Höjdpunken under dagen var helt klart Avril.
Under dagen mådde jag inte speciellt bra... Och kände mig så otroligt felplacerad och ja, tyvärr  måste jag säga det - GAMMAL!   ...suck...
Men efter Avril så var det helt klart värt det!
Hoppas hon kommer till Sverige igen snart! Vore trevligt! Och kanske slopa det rosa. IT'S NOT HER!!!

Men fy fan vad tragiskt att man börjat känna sig gammal på en festival...
Kommer du ihåg Rassle, Anna? Those were the days...   "rätt upp i din rajah"...

Sedan vid 23 tiden så körde vi hem. Johan erbjöd sig att köra på natten istället för att sova över...
Och tydligen slocknade jag direkt... och sov hela vägen till Malmö...
Jag hade inte sovit ordentligt på ett par dagar... så hur obekvämt det än var så somnade jag direkt...
Och idag fick jag sovit 10 timmar iallafall.. DET var högst uppskattat!!

Johan har åkt.. och jag har städat lite och flyttat om lite... men Sofies möbler och väskor är fortfarande kvar så jag kan inte fixa allt ännu...   :/
Hoppas hon hämtar resten denna veckan...!

Imorgon ska jag och Valle åka och kolla på en ny dator till mig på Net on net lagerbutik.
Hoppas jag får den nya med XP pro.

För övrigt...?
Min säng är så jävla bekväm. Jag älskar den och skulle kunna ligga i den hela dagen!

Om ca 30 minuter är det C.S.I...
Ska försöka vara uppe rätt sent...
Ska jobba natt imorrn. "weeii".. Kommer jobba så sjukt mycket nu i Juli... Inte många lediga dagar...
Men nästa helg ska jag nog leka med chili (Sandra Ili'c)!
Jag ska även planera in en date med Tara! Äntligen! Och jösses vad bra hon har blivit på svenska! Gosh!

Jag ska också se om jag kan boka en tid hos CFSH så jag kan byta p-piller eller nått.. Få något mindre deprimerande iallafall...!

Nog för idag. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback