Mercado Princípal.

Hej hej!
Nu ar jag tillbaka pa internet cafét igen...

Planering och sadant pa detta stallet ar inte den basta just nu... Inja och jag satt och vantade pa att Joana, var larare, skulle komma klockan 13:00.... Vid 10 over hade hon fortfarande inte kommit... sa med min nu inte lika mycket rostiga spanska fragade jag vrt hon var... Och det visade sig att hon hade ringt in i morse och sagt att hennes barn var sjukt, sa hon skulle vra hemma.... Nagot som da Harold glomt att namn for oss...
Med tanke pa att idag ar det min sista dag som jag bara har spanska, och resten ledigt sa kandes det lite... ja... besviket...
Nu blir det Los Llanos i helgen sen ar det bade spanska och volontar arbete som star pa schemat... sa da blir det inte lika mycket ''fri tid''...

Och jag kommer antagligen nu att ha spanska alla veckor fram tills jag aker till La playa... eftersom jag bara hade tva timmar per dag denna veckan.... inga idag, imorgon eller pa fredag...
Men men, inte mycket att gora at det....

Nar Inja och jag val fick veta att det inte var nagon spanska for oss idag sa bestamde vi oss for att dra till Mercado Princípal! - Antligen!

Pa vagen till bussarna sa stannade jag i den lilla butiken och kopte den ringen som jag kollat pa igar... Finfin :)
Sen tog vi bussen till Mercdo Princípal. Det fick bli var spanska lektion, helt enkelt.
Det var ett jatte haftigt stalle, de hade 3 vaningar med mass prylar - me gusta! :)

Jag har kopt tva JATTE fina dukar for 30 000 bís/st, halsband och armband, fler ringar, en penga pase...min lilla plastficka fungerar inte langre... :P
Det tog en stund att hitta dock, sadan som jag ville ha... men nar jag val hittade den - muy bonita! :)
Sen kopte jag choklad droppar i losvikt!! Forst trodde jag att det var 25000 per 100 gram... sa jag tog bara 1 hg.... Men sen upptackte jag att jag hade lagt pa en nolla for mycket... sa jag kopte mer! ;)
Bade ljus, mork och vit choklad.
Jag och Inja bestamde att vi ska tillbaka dit nasta vecka :) 

Min spanska blir battre och battre... eftersom folk har omkring inte kan engelsk sa maste man forsoka sa gott det gar med spanskan... Det ar valdigt skoj! 

Sen pa vagen tillbaka till la posada sa kopte jag mig tre CD skivor (med 3 skivor i varje fodral) for 7000 bís/st! Far se om det ar nagot bra pa dem :P

Pa vagen hem nu, sa gick vi forbi den djuraffaren som jag sg har forsta dagen... dar vr en ny kattunge nu... men den var nog sjuk....det lag avforing pa golvet som var rodfargad... antagligen blod... :(
Jag kommer aldrig att vanja mig vid hur de behandlar djur i detta landet.... Sa ar det bara..

Klockan ar snart 17:00 har... och jag ska snart bege mig tillbaka till la posada och ata nagot...
Det ar kul att jag och Inja har samma packe...sa vi gor det mesta tillsammans... Hon kommer nog ocksa tt hang med till La playa i slutet pa februari :)

Ska ocksa ut och leta vykort en dag...skriva dem...satta pa frimarken...skicka dem... usch, en hel process alltsa...
Men tydligen suger posten som fan har, vad jag har hort... En som skickde kort for 2 manader sedan, de hr fortfarande inte fatt dem i Sverige....
Men men, tanken som rakns! ;)

Ha de nu bra!
¡Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback