¡Mañana, mañana!

[Mandag 29 januari 2007]

¡Buenas tardes...!

Ja.... vi hade spanska mellan 13 - 15 idag, jag och Inja... och kom fram till hur vi skulle gora med kommande veckor... men det ar rorigt som fan... men jag far ta det som det kommer....

Sen satt vi ju runder och vantade, for Harold sa att han ska ta med oss till Don Bosco vid 16:00-16:30 tiden... Men vid 16:30... sa fick han samtal fran barnhemmet och sa att de satt i mote och skulle kontkta oss nar det var over... Sa vi vantade lite till...
Sen ringde de och sa att vi inte kunde komma idag for de var upptagna.... Men vi ska dit imorgon vid 7:30....

Jag kom med idén att Frida, jag och Inja kan gora ett eget projekt med nagra av barnen... Att vi kan fa en grupp barn att ''ta hand om'' under vara volontar veckor...
Och att vi da planerar olika aktiviteter for varje dag... Sa vi far lara oss massor ocksa eftersom vi da maste oversatta allt pa spanska sa att de forstar oss...
Harold tyckte att det var en jatte bra idé....sa nu far vi bra hoppas att damen pa barnhemmet ocksa tycker det.... For nu ar det sa manga volontrer sa det finns inte mycket att gora... och jag kom inte hit for att sitt och glo... sa vi far hoppas att projektet blir av!

I sa fall kommer Fridn nog med mig och Inja till Playa Colorada i slutet pa februari! :) (For den som vill veta sa ligger Playa Colorda ca 30-40 minuter fran Barcelona Och Puerto la Cruz).

Jag och Frida tog en promenad nu ikvall... vi vill borja planera lite... sa vi skulle ut och kopa natt litet att ata och satta oss i parken.... Vi kopte en otroligt god.... kaka?
Understa lagret var kolasas, sen var det kex...choklad mousse...och overst ett lager med Nutella... Det var sa otroligt gott... men for mattande, och eftersom det ar sa varmt har sa blev det lite kvalmigt... men gott sa lange det varade :P

Nu vi kvallsmaten diskuterade vi Canyoning och Paragliding...
Denna helgen blir det nog Canyoning for min del... tillsammans med Inja, hennes pojkvan Heinz och Regina... (
http://www.backpacker-tours.com/en/canyoning.htm)

Jag kanske kommer ge mig pa paragliding nasta helg... vi far se lite hur det blir med den saken...
Det var relativt billigt... det kostar ca 125 000 bólivares...tror jag Harold sa... Lika sa med Canyoning... 
Sen ska jag ju ocksa hinna med El teleferíco (http://merida.ve.com.ve/excursion_al_teleferico.html) .....
Och pa playa colorada ska jag om det gar aka vatten skidor och en tre dagars kajak tur... :)

Napp... nu ska jag ge mig av till Jakera posada och planera for i morgon... och gora laxan som jag fick i spanska idag...!

Ha det gott!

¡Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback