Hotsprings...

iBuenos noches!
Nu sitter jag pa internet cafeet igen... efter en laaaang dag!

Vaknade ungefar vid 8 tiden... det var skont att sova lange... jag gick nog och la mig vid 8 tiden igar kvall...
Sedan bestamde jag mig for att folja med ganget till the hotsprings...
Jag ville inte sitta och vanta pa Nelson for att fa veta nar jag ska ha spanska imorgon...
Det var forst en tva timmars busstur till en stad som jag inte kommer pa namnet pa just nu...
Sen tog vi en taxi en bit upp i bergen...sen var det vandring kanske 2-3km?
Det var sa javla jobbigt forsta biten!!! Snacka om usel kondition...men vi skulle forst upp pa ett berg... sa det var jatte brant!!! Sen var det en fin tur till kallan...
Den var jatte smutsig sa jag gick inte i...och jag fick jatte ont i mina ogon idag... glomde visserligen glasogonen pa la posada... men det var fran alla avgaser och sant.. Det var hemskt!!!
Jag och Inja (stavning) gick tillbaka ensamma efter en stund for att sitta under ett trad i skuggan uppe pa berget. Det var underbart!! Naturen ar helt otrolig...

Sen tog vi oss tillbaka... och mina ogon blev bara varre och varre... jag kunde knappt ha ogonen oppna...och jag hade en hemsk huvudvark... det beror dock pa att jag bara hade atit frukost... och en paket russin...
Jag trodde vi skulle vara tillbaka vid lunchtid ungefar... men vi var inte tillbaka forran efter 6pm...
Sa vagen hem var hemsk for jag madde sa illa!! Vagarna ar inte precis raka :P

Ganget som jag bor med har pa vandrarhemmet ar ett harligt gang!
Det ar tva tjejer fran England, Sam och ....jag kan inte stava hennes namn :-/
Sam och jag ska kanske ut pa en ridtur med en natts overnattning! Hon ar en riktig hast manniska, sa det ar kul!
Sen ar det nu tre tjejer fran Tyskland. Regina kom idag, Inja kom i fredags och Steffi har varit har sedan november...
Nu ar vi ocksa tre fram sverige! :) Annika och Frida. Frida kom hit idag, en valdigt trevlig tjej, som kanske kommer att komma med mig till la playa! :)

Imorgon ar det forsta spanska lektionen... sen vet jag inte direkt vad jag ska gora, far se vad som hander...
Det ar sa varmt och skont har... det har varit runt 30 grader idag ocksa! Bla himmel och underbart!

Nagot som ar hemst har ar alla herrelosa hundar... de ar overallt... sa otroligt sota... men ingen som bryr sig...
Det var ett par ungar igar som ville salja tre hundvalpar... I svenska kostade de ca 350 kronor!!! Helt sjukt sota var de...
Annu hemskare var en djuraffar som hade en kattunge i en bur.. inte ens 12 veckor... och den var jamte akvarier...sa den forsokte ju fanga dem... men usch... jag tycker sa synd om den... den hade inte ens rent vatten... :(

Imorgon ska jag iallafall ga och kopa mig en mobiltelefon...de kostar ca 50 svenska!!! Sa da kan jag skicka SMS fran den, men ingen kan tyvarr sanda till mig (fran Europa assa)...
Men det kommer bli bra.... Sen kommer jag kopa lite CD skivor med massa salsa musik...

De har en marknad utanfor vandrarhemmet idag... och folk samlas i massor med sina bilar och spelar HOG musik!
Igar var jag sa trott sa jag somnade direkt anda... Men det ar trevligt anda!
Jag ska se om jag kan ta med mig min kamera hit och lasta upp nagra bilder sa ni kan fa se ;)

Nu ska jag se om jag kan komma in pa min e-mail sa jag kan maila Johan... Det ar nasta fullt pa internet cafeet nu ikvall sa det gar sa segt!!! sa ja far se om jag kommer in... Elsker deg Johan! :)

Ha de bra, sa hors vi!

iCiao!


The hotsprings

Har ar vi vid the hotsprings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback