Estudio Español!

iBuenas tardes!

Jag vaknade runt 7:30 idag, men gick inte upp forran 8:00 tiden... Sen at jag frukost...
Sen kom Inja, Frida och Regina.... och eftersom vi inte hade spanska lektion forran vid 11 sa gick vi en tur...
Vi bor pa toppen av ett berg...typ... sa det finns en sluttning ner mot dalen till en flod... och det fanns en halvt om halvt asfalterad vag ner dit... Sa vi borjade ga..
Det var brant som fan... sa benen var gele....men vi borjade tanka pa att vi ska upp ocksa...sa ja.. kul! :P
Det var valdigt harligt anda... Vi kom ner till floden vid 9:30 ungefar ,sa det tog nastan en timme att ga ner...
Och pa vagen upp...fy fan vilken kondition....eller icke existerande kondition jag har... josses!
Speciellt i den varmen ocksa!! Det var typ 35 grader!
Pa vagen upp sa vi en MEGA stor (for mig) spindel...fyyyy fan vad ackligt!!!

Men men.... Det tog oss faktiskt bara 25 minuter att ga tillbaka upp...trots alla smastopp... :P
Sen fick vi veta att vi inte borde ga dar... De flesta gor det anda... men man ska absolut inte gora det pa kvallen (duh...) For en flicka hade tydligen blivit valdtagen dar... och det finns ingen i narheten som kan hjalpa...

Sen satt vi och vantade pa spanskan... Jag var med Regina och Frida for nyborjare och Inja hade studerat innan sa hon skulle ha sin vid 12 men en annan larare...
Men efter ett tag kande jag att det var for latt for mig...sa jag fragade min larare, Nelson, om jag kunde plugga med Inja... och han tyckte ocksa att det var ok.... Sa vi hade tva timmar idag, det gick bra!

Endel ska till Los llanos pa torsdag... en 4 dagars utflykt, menjag vill inte med pa den (da forlorar jag alla mina tre extra aktiviteter i en)...och det vill jag inte...

Efter det sa gick Inja, Frida, Regina och jag ut.. vi skulle kolla efter mobiler och annat...
Vi gav det ett forsok...
Mina ogon ar fortfarande konstiga... gor ont och svider... sa jag borjade ta allergitabletter idag... far hoppas det gar over...!

Men jag har dessvarre fatt en infektion i mitt tandkott igen, och jag lamnade den medicinen hemma... sa idag forsokte jag att kopa en mobil och nagon hjalp mot inflammationen, med min rostiga spanska...
Det var en utmaning, men jag larde mig endel pa det, aven om vi inte kopte nagot sa var det anda larorikt...
Vi ska be Nelson att folja med oss nasta gang sa vi far allt ratt!
En mobil kostar bara 50 000 bolivares... den jag kollade pa... och det ar ca 150 svenska kronor!

Jag forsokte att fa medicin till infektionen... men pa ena stallet fick jag penicillin... som jag tror ar for starkt... och pa de andra fick jag ibuprofen... vanlig smartstillande...och dethar jag pa la posada... sa jag far bara hoppas det gar over...! Men fy fan vad ont det gor... Sa typiskt!

Ar det inte det ena sa ar det det andra...
Nar vi kom hem sa bytade vi rum.. Sa nu bor jag, Frida och Regina i ett rum med balkong.. trevligt trevligt... Inja vill garna sova sjalv sa hon ar kvar i sitt rum...

Nu ska vi tillbaka till la posada och vanta pa Nelson och se om han kan hjalpa oss med mobiltelefon ikvall...!
Annars blir det imorgon... mañana.. :)

Vi snakkes iallafall!
Hasta mañana! :)


på vandringen ner mot floden

Pa vandring ner mot floden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback