¡Buenas tardes!

¡Hola Amigos!  ¿Todo bien?

Idag vaknade jag ocksa vad 7:30... det ar skont att vara uppe i tid....far mer ut av dagen...visserligen lagger jag mig relativt tidigt... Men vi har ju ett nytt rum nu...och det ligger ut mot gatan, sa det ar mycket mer ljud, hela natten :P

Vid 8:30 tiden stack Frida, Safron (?), Regina, Nelson och jag till centrum for att kolla mobiler...
Det tog en stund men vi hittade till slut en Nokia 1112, som vi kopte for 75000 bólivares... Vi ska hamta dem pa fredag!

Sedan stack jag och Safron till bussen, for vi skulle ta oss El Garzón och kolla efter digital kamera till henne.... Det var mycket trafik och jag visste inte 100% sakert var vi skulle ga av, men bussen var sa varm och trang, sa vi hoppade av, dar jag trodde att det var nara nog.... Det  tog en stund att ga, men det vara bara trevligt anda... :)
Vi hittade inte direkt nagon, sa vi akte tillbaka... for jag hade spanska vid 13:00... Sa det far bli Mercado Princípal imorgon...
Men fy.... mina ogon blir bara varre och varre... :(
Om det inte har gatt over om nagra dagar sa far jag soka upp en lakare....

...oh! det ar nagra norskar har inne pa cafét nu  :P
Den ena fran Oslo, och den andra fran Bergen :)

Nar vi kom hem var det bara att samla ihop bockerna och bege sig till spanskan...
Det var kul idag ocksa! Det ar svart, men kul anda... Joana ar en bra larare.... Det ar en fordel att hon knappt kan engelska... det blir mer utmanande!

Efter spanskan fick jag traffat Harold... snubben som ar typ 'chef' pa la Posada... Vi gick igenom mitt paket...
Och nu visar det sig att jag ska till Los Llanos... sa jag aker med de andra nu pa torsdag... stackars Steffi som blir ensam kvar... :(
Och da ska det bli bland annat ridning, leta anakondor, batturer osv... Det kan bli kul. Speciellt efterssom alla fran la posada ska med! Men allsa ingen uppdatering har  forran tidigast sondag! be patient! :P

Efter snacket med Harold sa stack jag, Regina och Frida ut pa stan for att ...ga! :)
Jag kopte mig ett halsband.. finfint...och jag har sett en hammock som jag ska kopa nu! :) Sweet!
Jag ska bara ta mig till en ATM och ta ut pengar....

Nasta vecka ska jag borja volontar arbetet ocksa... Det blir direkt pa barnhemmet, for man kunde inte bara vara en vecka pa zoo'et, tyvarr.... jag  maste plugga massa spanska for att kunna kommunicera med barnen...lite iallafall...

Nu ar det forst och framst Los Llanos iallafall...!
Nar vi var pa vag tillbaka till laposada sa var det massa herrelosa hundar i paken och en liiiiten liten hundvalp... Den agdes av nagra som salde saker pa gatan... SA otroligt sot och charmig!!! Och den borjade leka med en av de andra hundarna och det var sa kul att se pa... :)

Just det ja... jag gick aven tillbaka till la panadería...dar katten finns... det ar sa hemskt hur de 'tar hand om' sina djur har...!
Katten ar tovig i palsen, har parasiter och grejor overallt... och antagligen nagot sar pa baktassen... :(
Men den blev glad nar den fick en burk tonfisk iallafall...
Idag var det en hel del folk i butiken sa de samlades runt mig nar jag oppnade burken och gav den till katten :P
Det var det enda jag kopta dar ocksa :P

Sen val hemma pa la posada sa vantade vi pa maten... idag var det ris och lever... jag at ris... och smakade lever... men Samantha tog med sig i princip all lever till den herrelosa hunden hon tar hand om... det  var vara tva som faktiskt at levern...
Hunden var nog glad :P

Nepp, nu ska jag skriva till Johan innan min tid har ar slut! Ha det bra sa lange, sa snakkes vi, kanske redan imorgon!

¡Hasta luego! 


min tonfisk katt :)

Har ar min sota lilla tonfisk katt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback