10 januari.

Hej hej..
Nu sitter jag på jobb igen... bärjar om 10 minuter.
Var uppe vid 7:50 i morse... lämnade lägenheten vid 8 tiden för att leta mig bort till Ullevål Sjukhus...Och vidare till Vaccinationskliniken... Men jösses! Ullevål Sjukhus är sin egna lilla stad... Inte ens läkarna har koll på var ställen ligger... men jag hittade fram till slut.
ca 30 minuter tidig... men det var det värt fär att hitta rätt...!

Efter diskussion med läkaren kom vi fram till att det var 10 år sedan jag tog min Difteri/Stelkrampsspruta... så ''yaaay''... yttligare en spruta..
Sen rekommenderade han att jag skulle ta både Hepatit A -och B spruta... tack och lov så är det ju två i en... !
Sen fick jag även Echoral, sån kolera sak... sån äcklig som man ska dricka.. Yuck!!
Sen fick jag dessutom ett recept på Malarone (Malaria profylax)... men det ska jag nog skippa... De säger att det inte är nödvändigt eftersom jag inte ska vara i djungeln...
Får se hur jag gör... Men läkarens kommentar var lite...underlig?   Receptet får du gratis.... du behöver inte hämta ut dem... Eh..? DUH!?!

Anyway, jag har fortfarande ont i armen efter stelkramssprutan.... Jag kommer ihåg när jag tog sen sist... fy fan, aj aj aj!
Jag har ett svagt minne att jag blev sjuk efter att jag tagit den sprutan också... hoppas verkligen att det inte blir så denna gången....
Oh well... dags att sätt igång... :(

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Elin Leeloo Hulth

Jag är mest förvånad över att du inte fick det innan du for till Afrika för projektarbetet! Men ja, vet hur det känns, fick ju ta allt det där -utom stelkramp, tror jag, eller jo, det måste jag ha gjort eftersom du och jag tog den samtidigt på lågstadiet - och ja, Echoral är bland det vidrigaste man kan tvinga i sig. Kramar min Maidllynlly!

2007-01-11 @ 18:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback