Senaste nytt från Mérida...

Tja fan läget?

Sitter på kontoret på Jakera nu, har snott åt mig Internet kabeln…

Igår så funkade inte Internet någonstans här i närheten… Det var fel på CanTV…

Men men….

 

Måndag:

Ja, nu var det ju ett par dagar sedan, men jag väntade på spanska lektioner fram till kl 14… men då sa Johanna att jag inte har fler spanska lektioner… Och att jag ska ha provet på onsdagen… Men ja, jag vill ju inte ha testet så jag sa att jag tar det nästa vecka… Så jag stack till Prima Cotton Express med Frida istället! :P

Don Bosco hade ledigt både måndag och tisdag… så ingen tidig morgon dessa dagar… Sweet!

 

På kvällen var det som vanligt fest ute på Plaza Heroinas och jag såg en av lärarna från Don Bosco, så jag gick ner dit och umgicks med henne och hennes kompisar hela kvällen J

 

På tisdagen ja, födelsedag som sagt….

Jag träffade Lenin och Darwin på förmiddagen… De skulle klättra Pico Bólivar igen på onsdagen (igår) så jag hängde med dem för att fixa utrustning och grejor… det var väldigt intressant eftersom jag hänger med mer och mer i andras samtal… något ord här och där i alla fall :P

 

På kvällen var det utgång… MYCKET trevligt!
Vi hade lite mysigt med förfest här på Jakera… och eftersom jag inte druckit på väldigt länge behövdes det inte mycket… så redan innan vi kommit till klubben så var jag …. Ja, fan vad härligt!

Efteråt stack vi till Birosca… (Hoyo del Queque hade stängt tyvärr)… Det var jag, Mikael, Sara, Frida, Regina och Karen som gick ut… J

I början sa var det bara massa bord och ingen dans, men vi halv dansade i alla fall… Men jag som var endel påverkad, brydde mig inte att jag inte kan spanska jätte flytande… så jag satte mig vid första bästa bord och började babbla iväg, och det gick skit bra :D  Borde vara full jämt ;)   Hmm, eller så social jämt?

Det var en tjej som hette Rosalba och hennes kompis Chris…  De var jätte trevliga :D

Sen började vi dansa massa.. och jag gav så klart fan i vad folk tyckte och tänkte så jag testade salsa igen… Chris var relativt duktig.. han försökte lära mig i alla fall ;)

Dansade med Rosalba också… Fy fan vad bra hon kunde shakea! ;) Skitballt! :D
Vi festade fram till kl 3, då de stängde… Jag  och Frida i alla fall
J   Sen blev vi medbjudna på efterfest hos en kompis till John (John är kille Frida har träffat här på senaste)…

Sen körde de hem oss vid 5 tiden… Fy fan vad kul kväll!

Efterfesten var mest tranquilo… relax…lugnt och trevligt… Kan inte komma ihåg några namn direkt… John… hans kompis Luis… och ja… några andra tjejer och killar.. :P

 

Så vid 5 så var vi tillbaka här… och skulle ta oss till Don Bosco vid 8 var det tänkt…

Jag vaknade igen vid 7:30 pga Regina och att hon skulle upp till jobb… Sen kunde jag inte somna om, hur sjukt det än låter… Så jag gick upp… och strax efter 8 kom Frida upp och vi tog oss faktiskt till Don Bosco…. Bakis och goa…

Trillade in där vid 9:30 tiden tror jag… men det gjorde inte så mycket för i princip alla elever på skolan hade väl gjort detsamma… Så det var inga lektioner… Jag spenderade någon timme att sitta och snacka med Kenia. Det var jätte trevligt J

 

Sen hade jag en liten siesta... det var skönt… men bara typ en timme…

Sen skulle jag ut och träffa Omar och María… Halv zombie.. men vi satt på Plaza Heroinas och hade jätte trevligt…

Sen var det mat vid 18:45 tiden…och ja… vid 20:30 var jag i sängen igen och slocknade direkt :P

 

Och idag?

Ja… Vaknade vi 7:30… upp och åt frukost…

Sen skickade Omar ett meddelande om att han inte kunde komma förrän 9:00…

Så jag chillade på morgonen… sen efter 8:00 kom även Regina och Frida upp….

Sen stack vi 4 till vattenfallet på andra sidan dalen.. J

Det var en härlig/jobbigt gångväg dit… precis som sist, men väldigt fint… helt okej att vandra i djungel liksom ;)

Sen låg vi där och myste halva dagen… J

Sen gick vi ner mot vägen, men tog en annan väg tillbaka och tog tillsist bussen tillbaka till Mérida.. J  Latisar.

Och nu sitter jag och laddar upp bilder från senaste tiden… J

 

Har börjat få ont i halsen… mindre kul.. får hoppas det går över….!

På lördag är det min och Fridas födelsedagsfest! :D  Även bergsklättring med Darwin och Regina… och bakfull och go på söndag är det paragliding ;)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback