Negerboll

Hej hej!
Ja, eftersom det var utgang igar till Calypzo, Cocaracha racing...och andra stallen sa var det lite sovmorgon idag. GOTT!
Vaknade i och for sig vid 7 av lastbilen utanfor... men jag sov till strax fore 10 iallafall...

Tog det lugnt i morse... Tog ut lite pengar pa Mercantil... Sen drog jag till Prima Cotton Express igen och kopte mer klader... :)  Spenderade typ 90 000 bara... :)

Sen stack jag, Inja, Micke, Sara och Karen till Garzon... jag skulle kopa ingredienser till negerbollar...
Jag hittade socker, vanilj essence, havregryn... Mmm, det var nog det jag hittade dar.... Jag fragade efter smor till matlagning, men fan vilken blick man fick?
Oh well, Sen stack vi till Mercado Principal for att kopa cocos flingor...

Sen stack jag bort till Pattys Posada och snackade lite med Darwin och Omar... Och kom fram till att jag kan kopa smor/margarin pa panaderian.
Sa jag tog mig bort dit och de hade det faktiskt.... Man tager vad man haver liksom...!

Sen satt jag pa var balkong och solade lite... Och sa har vi kommit fram till att vi ska till Jaji imorgon. Det finns nagot vattenfall dar tydligen. Alla utom Regina och Frida ska dit (de har spanska lektioner)....

Ska ta med mig mina spanska bocker och ligga dar hela dagen och bara glassa i solen och plugga... Kan inte bli battre... med ett underbart gang manniskor dessutom.

Nu ikvall gjorde vi negerbollarna... De blev goda... men det kakao pulveret som vi hittade... ja, det var ju inte kakao pulver direkt,,, mer som chokladmjolks pulver utan socker... Men de har ingen san kakao som finns hemma... Men ja, de blev goda... Señora Marlene och alla andra gillade dem ocksa =)

Ikvall var det ris gryta... typ vegetarisk mat.. Det var valdigt gott...
Fridfullt ocksa, for jag har inte sett Sam pa hela dagen... Ska bli sa gott att hon ska sticka.. :)

Na, nu ska jag tillbaka till bockerna...!
Ha det sa bra sa hores vi ! :P

Chao!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej hej!
Måste bara sæga att jag blev helt imponerad av din venezuela-tripp! Gud så kul:) Har också børjat fundera på voluntærsarbete.. ær det jættemycket att fixa? Hur mycket fick du betala før allt? Du jobbade som sæljare hær i oslo innan?
Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback