Engelska pa Don Bosco...

...Okej...
Hejsan! :P

Nu fungerar blogg.se som det ska igen. Bra!
Igar sa upptackte jag att min lilla vovve inte ar hemlos... men jag vet inte om det ar bra eller daligt... Jag satt och kelade med honom, nar en unge kom fram och lyfte upp honom... han ar stor hund for en san liten kille sa hans satt att bara honom pa var hemskt... men jag sa att det var ok.... men han satte ner hunden och borjade jaga/skramma ivag honom... ungjaveln sparkade till och med hunden... sa jag gick efter och forsokte fa honom att sluta... han till och med slog hunden... Det var sa hemskt!
Sen skickade de in hunden genom en dorr... och dar stod en dam med en unge i famnen... sa jag fragade om de var deras hund och de sa jag... sa jag sa att det var en fin hund och fortsatte kela med den... och hon tittade sa konstigt pa mig... precis som ''vad fan gor du??''....

Den far fortfarande korv pa morgonen av mig dock :P

Och i morse var jag pa skolan igen och skulle ha klass med den andra engelsk lararen Elizabeth...
Men josses... hon kunde INGEN engelska! Det var hon de hade pratat om innan....
De var 3 ungar pa den lektionen...typ 16, 17 ar... Elizabeth hade hand om tva, sa hade jag hand om den andra.... Det va en av killarna som jag hade haft pa den oforbereda lektionen...
Men Elizabeth assa... Hon snackade spanska med eleverna hela lektionen! Satt och lyssnade massa pa mig eftersom jag holl min lektion pa sa lite spanska som mojligt...
Och hon forstod inte ens nar jag fragade om de hade gatt igenom klockan tidigare..... Men hon sa bara vad klockan var just da....
Det var en svar men anda rolig lektion...! Killen som jag hade hand om var valdigt duktig.... Men det jag gar igenom med dem ar alltsa helt fran borjan...

Sen vid 10 tiden drog jag tillbaka till Jakera... Stannade inom en bokia liknande shop och kopte tva pennor och kollegie block.... sen gick jag in i en djuraffar... det var sa hemskt!!
Det var en mini liten valp i en liten trang bur... och den var sa kel sjuk...
Nar jag gick darifran sa lat den som.... Ja, har du sett Lady och Lufsen...sa nar de i borjan ska lamna Lady i koket for att lara henne att sova dar... de ljuden hon ger ifran sig dar... sanna ljud gav den hunden ifran sig... :(

Jag stannade aven inom en smyckeaffar och kopte ett par jattefina silver oronhangen for 28 000 bòlivares.
Sen var det till Jakera och borja lektionen... Josses sa svar spanska grammatiken ar... Men jag marker anda hur mycket battre jag blir pa spanska... det ar kul.
Som laxa over helgen sa ska jag ''escribo una novela de amor''.... karleks historia typ... :P
Ska bli interesant och se hur det gar :P

Efter spanskan sa slappade jag lite... och vid 16 gav jag mig av till Don Bosco igen for privat lektionen...
Dar motte jag ocksa upp Doris... hon skulle hjalpa mig att oversatta till tjejen pa spanska...
Nar vi kom dit sa var Kenia kvar sa vi satt och snackade... och Kenia misstankte att tjejen inte skulle komma... ''mañana, mañana'' siten, du vet....

Och da passade jag pa att fraga lite om Don Bosco... och jag ar... jag vet inte... forvanad i massor...
Don Bosco ar inget barnhem.... de har tre avdelningar. En for ungdomar som inte vill ga i skolan, men som av nagon anledning gett sig dit anda... bara for att fa bachelor...nanting... Men de har typ inga vanliga lektioner... mer ''work shops''...
De har aven typ lax hjalp pa eftermiddagen med andra aktiviteter som sport och sant...

Sedan har de barn som bor dar, men de ar inte foraldra losa, utan fran familjer med ekonomiska problem....

De har ocksa ett slags program for aldre manniskor med typ data kurser, matlagnings kurser osv....
Att saga att jag ar besviken ar fel ord anvandning... men det ar inte alls som  jag vantat mig...
Det kanns som om mina engelska lektioner inte alls ar speciellt....givande, eftersom de egentligen inte vill vara i skolan...
Men Kenia sa att de gillade min lektion (aven hon)... for annars hade de sagt ifran....ç
Don Bosco ar ocksa ett stalle dit man kommer om man vill, i princip... Skolan borjar officiellt kl 8, men folk droppar in lite nar de vill...

Sa ja, tjejen kom aldrig... sa det blev ingen engelska...
Det ar visserligen fredag och nagon stor festival/helg dag idag... Slutet pa julen typ... Det har nagot med baby jesus att gora... Jag har inte riktigt satt mig in i det och jag kan inte komma ihag vad det kallas....

Sa, jag foljde med Doris hem istallet... hon bor precis jamte med Don Bosco.... sa vi kollade pa lite bilder pa hennes dator och sant... hon var ocksa i Californien forra sommaren :)
Hon ska kanske folja med pa Canyoning pa sondag....
Och hon ska ta mig till nagot stalle som det ar fint att vandra pa och dar utsikten ar underbar... Hon gillar ocksa att vandra... sa det blir kanske nasta helg :)

Sen blev jag sa trott sa nu for en timme sedan ungefar tog jag bussen hem igen...
Ska snart upp och se om det finns nagon mat kvar till mig... :)

Har jag berattat att bensinen ar sjukt billig i detta landet? Bara sa ni vet sa kostar det typ 1 dollar att fylla en tank! :P

Na, nu ar jag hungrig... (Yo tengo hambre)...! :)
Sa vi hors!

¡Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback