Canyoning!

Yeah baby! Idag var det canyoning!

Vaknade vid 8 tiden i morse och kakade frukost... Sen var det bara att vanta pa guiderna till canyoning farden.
Det tog ca 30 minuter att komma dit vi skulle vandra fran, till vattenfallen.
Det var ju helt sjukt branta backar! Men jag var bara tacksam att vi slapp ga dem! :P

Nar vi kom fram var det att strippa ! :P Haha, vi skulle vandra i vara badklader fran bilen... det kandes lite skumt att vandra i bikini.. men ja, vad ska man gora. Far ocksa tacka mamma for skorna, som ar helt kanon! (Kom precis pa att jag inte satt dem pa tork an.... oops...)

Nar vi kom fram till vatten fallen sa var det pa med vatdrakterna... Min var for ovrigt javligt tight! Jag borjade undra hur jag skulle fa av den igen... :P
Det var precis lagom med folk.. tva guider (varav en hette Johan... :'(   sakna MIN Johan...)...
Sen var det ja, Harold, Regina, Frida, Inja och Heinz (hennes pojkvan)...

Jag vet inte hur jag ska forklara detta, men Canyoning var helt javla underbart!!! Det gar inte att beskriva!
Vi gick i floden, och hoppade runder, klattrade ner for mega stora klippor (I vattenfallen!!!)
Det hade sina perioder da det var javla kallt, nar man vantade pa de andra, men det var det vart... lika sa med min rygg... gjorde ont, men var vart det! :P

Jag rakade ocksa stuka foten... hoppade fran en klippa, ner mellan tva klippor och landade med ena foten pa klippan i vattnet... men det var det ocksa vart! ;)

Jag hade dessutom en lite fasting pa mig idag... yuck! Hatar de sma djuren! :P
Detta var en helt otrolig upplevelse!!
Jag hde inte min kamera (ingen hade med sig kamera)... for da hade de nog inte funkat langre...
Men guiderna hade kameror, sa de tog massa bilder pa oss, och jag tror att de filmade lite ocksa... sa vi ska fa CD skivorna med allt imorgon och da ska jag ladda upp bilder och filmklippen har ;)
Fy fan vad ballt!

Det tog oss nog 3-4 timmar att ta oss ner... Det ar assa sa att jag vill gora det igen! Jag far se... ska rakna lite pa det... Det kostar mig 125 000 till nasta helg vid paragliding... men det ska nog ga ;)

Nar vi var framme sa var det att tvinga sig ur vatdrakterna... och for min del var det inte det lattaste... Regina den lilla skiten hade fatt en som var for stor... sa hon slank ur sin...
Men jag kom ur tillslut.... med lite hjalp av Frida :P
Sen satt vi och vantade pa andra bilen... Fick en liten lunch dar ocksa... jatte goa mackor med skinka, ost och lok...
Det tog en bra stund innan bilen kom, och guiderna borjade spela fotish....e....something...
Kan inte komma pa vad de kallade det pa spanska, men Hacky Sack iallafall! ;)
Och jag med mitt goa bollsinne gav mig pa det... och ja, det var bara pinsamt...
Men jag kopte mig en Hacky sack igar, sa det ar bara att ova.... :P

Nar vi kom tillbaka till Jakera sa bestamde jag och Regina och en ny tjej (Karin) att vi skulle ova med min Hacky sack... 
Nar vi kom ut var guiderna fortfarande kvar... satt och drack ol med resten av folket... (Utanfor Jakera ar Heroinas, ett stort torg som ar en plats dar folk samlas pa kvallarna och dricker och lyssnar pa musik... Men trevligt nog ar det alltid tyst efter 22:00 tack vare att det ar sa manga posadas runt omkring.. :)

Anyway... Guiderna borjade spela med sin hacky sack igen... och ja... de har ju gjort det ett antal ar oh kunde trix och grejer... Sa Regina, jag och Karin holl oss till att ova....att faktiskt traffa hackyn.
Vi fick lite instruktioner med hur v skulle gora, men for min del ar det min koordination och bollsinne det ar fel pa :P

Jag ska ova satan i det dock. Jag ska kunna spela innan jag drar fran Venezuela... eller iallafall tills jag kommer tillbaka :P

Ser man pa mina ben nu, sa ser det ut som om jag har massling eller natt... vattkoppor kanske...
Det ar ett litet djur har... som en liten fluga... som biter satan i det... men det borjar inte bloda ordentligt... det borjar bloda under huden, sa man far en liten rod prick... allmant irriterande och fult! :P

Sen satt jag och forsokte halla konversation med guiderna pa spanska... det var ju inte det lattaste.... de kan mest fack engelska inom canyoning... men jag tror min spanska borjar bli forstalig... det verkade sa iallafall, eller sa vara han bara trevlig :P

Anyway, jag maste skriva en karleks historia pa spanska till imorgon i laxa, och jag har inte borjat an... jag har fallit in i mañana, mañana installningen har.... inte bra assa ;)

Nu ar det over 12 pa natten  dar hemma... sa Grattis pa fodelsedagen Johan! :D Elsker deg!!! :D
Ringer dig ''imorgon''... :)

God natt till resten av folket har!
Far ni chansen GO CANYONING!!!!!

¡Hasta mañana!
¡Buenas noches!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback