Ayer fuimos a Jají.

(=igar akte vi till Jají).

Japp japp, Igare var det en utflykt till Jají.
Vid 9 tiden stack vi fram Jakera... Vantade pa Lenin som skulle med, men han dok inte upp sa vi drog mot Otra Banda buss hallplats... Sen tog vi bussen bort mot Buss terminalen och leta upp forsta basta buss mot Jají. Tja, buss och buss... det var mer en van om man sager sa, men det var trevligt :P

Det tog ca 45 minuter att aka dit... Det var valdigt fin vag att aka pa...
Nar vi kom dit sa markte jag att jag inte hade tackning pa min mobil, sa jag leta upp en telefon och ringde for att meddela Lenin om att vi var i Jají. Inte den basta signalen dar uppe i bergen.
Jají var en valdigt liten och mysig stad... Vi gick runder en stund sen tog vi en lunch pa en restaurang... men josses... inte vad man ar van vid precis... Inja fick ingen dricka, Laira fick inget brod och min kyckling var allmant acklig...  Aja, men det var en upplevelse.. :P

Sen tog vi bussen tillbaka mot Mérida, men bara typ i 15 minuter och hoppade av vid vattenfallet som var dagsutflykten...
Nar vi kom dit sa klattrade vi in i djungeln och kom fram till ett jatte mysigt stalle vid ett vattenfall... :)
Vi stannade dar en stund och myste, det var jatte harligt...
Sen gick vi ner igen och har i Venezuela finns som sagt inga tidtabeller pa bussarna sa vi borjade ga langs vagen... Men da kande vi ocksa att vi inte ville sticka hem annu... Sa aven om bussar mot Mérida akte forbi sa fortsatte vi ga.... Det var jatte harligt! :D
Jag kommer ladda upp bilder snarast mojligt! :)

Vi hade tankt att ta en tur inom byn La Mesa (oversattning: bordet)  Men jag menade pa att klockan var 16 och det var sondag sa jag visste inte hur lange bussarna gick tillbaka till M{erida sa vi fortsatte ga....
Sen markte vi att det inte passerat en Merida buss pa en bra stund sa vi borjade lura pa om det kanske inte gick fler... sa kom vi forbi en restaurang dar uppe i bergen dar en tjej som var fran Caracas sa att bussarna inte gick pa den gatan... men ja...vi bara fortsatte ga anda.... och borjade leta taxi...
Att ga hem var inte en plan for det var typ 25 KM... Weeeeeiii!
Men vi hade javligt kul pa vagen! :D

Tillslut fick jag lite tackning pa mobilen och vi borjade diskutera vem vi skulle ringa... Och precis da kom en Merida buss som hade plats till alla 6 :D
Woohooo! Det var skont! Det var en valdigt kul och fin vag att ga pa... men i flip flop, sa blir det lite mindre bekvamt efter nagra timmar... :P

Nar vi var tillbaka var det dags att laga mat. Señora Marlene och familjen var inte hemma igar kvall sa vi lagade maten sjalva... Vi gjorde kottbullar och spagetti! Ah sa gott det var!!! :D
Men inte liiiiite spagetti?? Steffi tog tva paket!! Haha... klockrent!

Det blev jattegott...! :)

Sen var det iprincip bara att plugga.... Sen sova...!

Det var en riktigt harlig dag och vi kom fram till att vi snart ska ta tag i att hyra en bil och kora runt i Merida state och besoka byar och vackra platser... :)
Jag ska be Lenin att kora oss runt eftersom han kanner liksom staller ratt val :P

Usch ja... imorgon ar det dags att lagga till ett ar till pa mitt liv. Det suger... 21... "wooooo jag kan dricka lagligt i USA"... Las Vegas nasta! :D

Jag hade laxa till idag... 2 st... Men den ena ar borta... No good... Jag borde bege mig och leta...och ta hand om... ja... helt enkelt...!
Ha det sa bra liksom och sant!

¡Chao Bello!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hejo :) COngrats on the day! :o) kommit ikapp nu, hehe. Känns bra eller?

2007-02-20 @ 09:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback