A qué hora? Mañana, mañana...!

Hola!
Okej jag försöker fortfarande att ladda upp bilder, men det går lite si och så....inte bra, helt enkelt...
Vad hände igår då?

Hmm, Jag vaknade vid 6:30...ont som fan i ryggen, blir värre och värre... Åt frukost i min ensamhet, eftersom ingen annan är uppe vid den tiden... Sen stack jag till Don Bosco (matade Blanca med en korv först så klart!)

Jag skulle haft engelska lektion tillsammans med Elizabeth (hon som inte kan engelska...) men det kom inga elever till lektionen, sa jag satt och pratade med Kenia istället och hon hjälpte mig med min spanska läxa... :P   Skitbra! ;)

Efter det stack jag tillbaka till Jakera... Vid 11 tiden skulle Johan komma och lämna bilderna från Canyoning...

Han hade bara gjort en, så jag ska kopiera till de andra från min dator.... Men jag fick sett på dem direkt iallafall... och endel blev tyvärr suddiga, men de flesta blev sa jävla coola! Man ser fan ut som ett proffs :D

Jag jobbar hårt på att få in bilderna... Fick nu veta att sista vattenfallet som vi tog oss ner för ar ca 30 meter! Weeiih! :P

Efter det, så var det spanska i 3 timmar....
Hmm, ja, minnet är kort men gott... jag kan inte komma på vad jag gjorde efter det....
JO!
Jag gick runt och letade efter ett massage ställe som Nelson hade pratat om, som skulle ligga på calle 25.... men nej... Så jag frågade Marlene... och de skulle kolla upp det åt mig...

Sen var det internet i två timmar ungefär, för att ladda upp bilderna från Canyoning... ''weee''...
Hmm, sen så skrev jag klart min läxa... skulle skriva vad vi gjorde i söndags (Canyoning) och jag hade bett om en extra dag  för att skriva klart  la historia de amor... Den blev riktigt bra :)


Sen var det sova...


Och inatt har jag sovit ännu sämre, som möjligt... det är hemskt...

Inatt ska jag ta ner madrassen och sova på golvet... enda negativa med det var att Regina nämnde att hon sett en kackerlacka härom dagen... :-/


Anyway, jag var uppe vid 6:30 idag igen... åt frukost i ensamheten... njöt av utsikten från studie balkongen... Es una buena vista!


Sen var det bort mot Don Bosco... Och idag hade jag eneglska med Elizabeth... det kom faktiskt ett par elever idag... men först så hjälpte Kenia mig med min läxa att rätta lite och sånt... det hade gått rätt bra ändå!


Det var en hemsk engelska lektion idag... nya ungar... och ingen brydde sig minsta lilla och läraren brydde sig inte att säga till dem att koncentrera sig.... jag kände mig såååå useless.... och eftersom min spanska fortfarande inte är den bästa så var det svårt för mig att förklara varför...Por qué? det är som det är...


Efter det så drog jag hem till Jakera igen... Tyskarna har nu invaderat stället... bah! BAH!

Jag satt vid internet en timme och försökte posta canyoning bilderna, men icke....!

Sen fick jag numret till canyoning Johan så jag och Regina kunde boka in bergsklättring och så att jag, Karen och Rob får Canyoning på lördag! :D
Harold är nog väldigt tacksam, för han har full show med tyskarna, så ja... han verkade tacksam iallafall.. :P Todo bien! :D

Jag bestämde mig för att ge min spanska en chans.. och sände Johan ett sms på spanska...och jag tror han förstod mig... men jag förstod inte det han svarade.. klockrent! ;)
Men jag hade min spanska just då, och Johanna hjälpte mig att översätta....
Det var helt enkelt att vi skulle mötas här vid posada kl 16:30 tiden:
''hola, si, pero es mejor, si nos vamos mas tarde y hablamos tu dime donde''....typ....
Som om jag skulle fatta det på en gång liksom :P

Anyway...Spanskan är numera frukansvärt svår... men det går vidare... det är ett väldigt kul språk!
Jag ska fortsätta med det när jag kommer hem....

Just det ja! Jag och Nelson gick tillbaka till calle 25 för att leta efter massage stället, och vi hittade det faktiskt! Bara en bit längre upp i gatan...!
Och jag fick en tid till kl 15 idag! :D

Så, efter spanskan så drog jag bort dit.... Jag kan inte påstå att det var så profesionellt... De var typ ett bord i damens sovrum... och det kändes lite konstigt att vara halvnäck där, men men...
Denna damen knådade ut alla mina knutor iallfall... FY FAN vad ont det gjorde, men gott var det! :P
Det var en snabb timme om man säger så... Min rygg kändes sååååå bra efteråt...! Mmhm!

Men nu ikväll så märkte jag att samma problem som tidigare gånger fortfarande är kvar... por ejemplo när jag ska resa mig och så....


Efter det så var klockan 16 ungefär.... 16:30 tiden kom Johan och det blev fast bestämt om canyoning på lördag klockan 9:00...
Och i nästa vecka ska jag och Regina ''go rock climbing'' på tisdag kväll :) Fan vad härligt...
Sedan satt jag och Johan och snackade fram till 19 tiden då det var dags för mat...
Det var väldigt väldigt bra för min spanska och hans engelska... Väldigt trevligt.
Han påstår också att min spanska grammatik är bra... men med tanke på att min svenska grammatik inte sitter där den ska.... så... yo no sé... :P

Det käns för min del ändå väldigt härligt att jag kan föra samtal på spanska nu, och göra mig förstålig... och själv förstå när andra pratar....!  På rätt väg...

Ikväll (igen) var det pasta... me like!!! och köttfärssås (carne)... Massa pasta och risrätter här, men det är så jäkla gott! Jag kommer verkligen sakna Marlenes mat!!!

Japp, nu sitter jag här och undviker dagens läxa... mañana, mañana, vet du! ;)
Jag har verkligen kommit in i den livsstilen nu :P

...Tengo muchas tareas de Español....  Jag har mycket spanska läxa.... usch usch usch...! :P
Anyway, jag ska nog upp på rummet nu snart och undvika läxan lite mer...
Ha det bra så länge ;)

Chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback