Ett löfte... bland annat.

Hej hej...
Ja, det var nästan att jag ville ge upp med att skriva blogg... Men nä.
Det är min blogg..  Och här skriver jag precis hur mycket/lite och hur ofta/sällan jag vill. Jag skriver för min skull. Helt enkelt.
Någon som vill klaga? Läs då en annan blogg... eller skaffa en egen.

Anyway...
Nu har jag precis varit nere i stan... gick runder lite...och såg att det var öppet på Free Record shop... Trevligt. Så jag gick in och började kolla runder. 
De hade erbjudande på 4 DVD filmer för 300 kr. Okej, tänkte jag... Det kan jag göra, så jag plockade åt mig  4 st... Men sen blev det 5... och 6... och ja..
Sen såg jag att det var även ett erbjudande på 10 för 600:- Jaja, okejdå... Kör på det. Men då gav jag mig själv också ett löfte... Det kommer förbli personligt... Men jag hoppas det går bra.
Jag är nöjd med filmerna iallafall:
- Natural born killers
- The Challenge
- When in Rome
- Passport to Paris
- Annie
- Harry Potter and the philosopher's stone
- Erin Brockowich
- Reality Bites
- The quest
- Charlie's Angels (2 episoder från ORGINAL serien. Den enda riktiga Charlie's Angels här i världen).

...Jag har sett de 10 första minuterna av Natural born killers på gymnasiet, när jag hade filmkunskap... Då var uppgiften att se 10 minuer i början på filmer och sedan avge analyser... Men den filmen sitter kvar ännu. Jäkligt bra början... Väldigt spännande. Så det ska bli kul att se hela. Tydligen är den väldigt omtalad!
Harry Potter filmen köpte jag för att det var den enda jag inte har på DVD och därför evigheter sedan jag såg den... Men den är visserligen inte alls så bra som de följande filmerna.... Och ingen av filmerna är i närheten av att vara så bra som böckerna... Tror det är dags att läsa dem igen...!
Ja, jag behöver ju inte nämna anledningen till varför jag köpte dessa filmerna.. men ja..
Nu ska jag sätta mig och se The quest... och vid 18 tiden ikväll ska jag och Johan gå och se Mr Beans ferie.
Jag vill se både den och Epic Movie... Och att jag valde Mr Bean idag var för att den låg högre på 10 - i - top listan... Men nästa gång blir det Epic movie... Och det får bli snart.... Jag har bestämt att flytta veckan efter kommande vecka... Vilken dag exakt, det vet jag inte.... Men iallafall. Och jag har fortfarande presentkort på Oslo Kino :P

Nä, hejdå, ha de, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback